Victorias riddag

Idag var det Victoria som åkte upp till stallet för att ta hand om Palle, hon åkte upp någongång mitt på dagen då jag var på sommarskolan, så jag kunde inte hänga med. Men hon tränade iallafall lite ledarkap med han i paddocken i ca 20min. Kika på hennes blogg ifall vill veta hur det fick osv , men enligt henne så hade det gått super bra! Jag blev då hästledig idag, väldigt skönt! Det kanske behövs ibland, iallafall minst 1gång i veckan.

En kort sammanfattningen från gårdagens ridning. Det var jag som red Palle igår , jag red i skogen uppmot fågelberget , sedan vände jag efter ca 2km och red samma väg tillbaka. Det blev mest skritt eftersom underlaget inte var det bästa att trava på, men då det var bra underlag passade jag på att trava. Palle börjar få riktigt fin trav nu , lugn och fin. Det är så kul! Iallafall så gick allt som det skulle, väldigt bra! En sak som jag börjar få dåligt samvete över är att han inte alltid stannar då jag ber han om det, så istället blir det lite dragkamp. Någon som har ett bra förslag för att slippa det ? Det är väldigt få gånger då han inte stannar, utan han stannar nästan alltid när man ber om det, men ändå ... När det väl gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu