Ridning tillsammans med Victoria

Åh, döda mig så jobbigt det var att kliva upp 06.00 imorrse , men samtidigt är det oxå lite mysigt att vara i stallet så där på morgonkvisen, det viktigaste var ändå att vi tog oss upp ur sägen och åkte till stallet för att fodra och släppa ut hästarna lämplig tid, och inte allt för sent.

Idag på kvällskvisten blev iallafall en riktigt mysig ridtur i kvällssolen tillsammans med Victoria som red på Palle , & jag som red Busan, vilket jag tyckte gick helt okej! Det var väldigt länge sedan jag red en häst som är så pass välutbildad som Busan är , vilken skillnad , haha. Jag tog även 2st galoppfattningar i början av ridturen, det var ett bra tag sedan jag galopperade riktigt På en häst, & vilken underbart känsla!! Sedan travade vi en hel del oxå, en till sak som känns ganska underbart är att Palle är så pass lugn och fin i traven nu , förr sprang han bara och trodde att det typ var en tävling när man red tillsammans med andra hästar, & det var inte så uppskattat. Både jag & Victoria red På längre tyglar resten av ridturen , därmed fick hästarna gå i sin egen tackt. Vi red en bit upp i skogen mot fågelberget, med mygg och bromsar som förföljde oss .. det är jobbigt då man får flugorna på köpet när man rider i skogen så där på kvällskvisten. Men soligt och fint vare iallafall :) Både Busan och Palle skötte sig super! Ne, satan vad trött jag är nu, kanske det dags för sängen ?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu