Ridning i Paddocken

Ja, vad ska man säga om ridningen idag ? Jag red Palle i paddocken , vilket jag inte har gjort på säkert 2månader. Victoria kom på några övningar som jag skulle rida. Det var kanon övningar då Palle är väldigt stel i munnen & behöver mjukas upp. Jag red mycket volter, han formade sig super & följde med med hela kroppen. Vi varierade varv ganska mycket & jag jobbade hela tiden med skänklarna , samt aktiverade honom med saker hela tiden. Då jag bad Palle att stanna , stannade han klockrent, inte problem. Jag fick verkligen kämpa med honom i början, men jag tappade inte tålamodet , tänka sig , hehe( !!! :D ) , men det blev verkligen resultat mot slutet, han var hur mjuk & fin som helst i munnen , man behövde inte ens ta tag i tygeln & han lyssnade. 
 
Jag jobbade mest skritt med Palle idag , men travade även lite i en stor volt mot slutet, jag försökte få honom att inte springa , utan trava lugnt & fint. Man ser/känner att han har mycket enklare för det högra varvet än vänstra , så högra varvet fick jag till väldigt bra , det slutade med att jag kunde trava på långa tyglar & han sökte sig mer neråt. Även det andra varvet fixade jag till slut , jag fick dock kämpa lite längre , men tillslut så. Formen på nacken brydde jag mig inte om idag, utan jag ville få honom mjuk & rörlig i både munnen & kroppen , han hade fokus på mig under hela ridpasset. Det slutade perfekt & jag måste bara säga att jag tyckte att både Palle & jag skötte oss super , jag är as nöjd. Men snacka om att jag fick blåsor på händerna efter, haha.
 
Vi bestämde oss för att skritta av genom att gå längst sörnackstavägen & vända då vägen tar slut. Maria har sin häst i ett stall där vägen ungefär tar slut, så vi väntade på henne minst 30min för att sedan rida med henne tillbaka , ( därmed fick vi sällis av en annan häst hela vägen till vårt stall ) Palle tappade förstårs tålamodet efter ca 15min. Han började gå runt & kunde inte alls stå still , därefter fick han ganska bråttom hem , han stannade utan problem , men han kunde inte så still länge innan han bestämde sig för att gå igen. Då började jag tappa tålamodet & blev irriterad , fan, ne , jag är inte alls nöjd. Varför skrittade jag bara inte av honom i paddocken & sedan skritta till stallet , då skulle jag vara super nöjd med ridpasset & skulle inte behöva tjura med honom. Varför ska jag alltid ställa till det mot slutet ?

Kommentarer
Postat av: Carro

Försök se det positiva med varje ridpass :) jag tycker inte du ska ha dåligt samvete eller ångest över att det gått lite sämre nångång. Även hästarna kan ju ha dåliga dagar och så är det ju, sen måste det gå lite sämre ibland för att man ska uppskatta det som är bra. :)

Men jag förstår ändå att det är svårt, vet själv hur det är ibland. Men det är bara att ta nya tag och alltid kommer man framåt lite extra. :)

Svar: Jo, jag försöker , men det är inte det enklaste. Ja, det är bara att ta nya tag :) <3
Linda

2012-07-29 @ 18:56:13
URL: http://xn--stallprni-02aa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu