Mål med Palle

Jag tänkte att ni kanske skulle vilja veta ifall vi tänkte utbilda Palle riktigt eller hur vi gör. Man kan inte säga att vi har några speciella mål med Palle, utan jag har honom mer som en skogsmulle ( & Palle älskar det), & Syrran fokuserar väldigt mycket på markarbete/ NH. Mitt största intresse inom ridsporten är att bara få rida ut i skogen & mysa i det fina vädret med hästen. Naturligtvis så tränar vi på saker som behöver förbättras, som att Palle inte ska dra tyglarna ut handen på mig, det är någonting han har börjat nu, bara för några dagar sedan. Han kanske inte gillar bettet, eller vad kan det bero på ?  Han går på ett vanligt 2-delat bett. Iallafall , vi började träna för tränare & sånt, men det är verkligen inte min grej det där med att träna i paddocken, men samtidigt kan det kanske vara bra för Palle att tränas & utbildas riktigt. Det är svårt det där! Jag har en ånger som är enorm , just under den tiden , då vi satsade på att utbilda honom, så fanns det dragkamper , hjäptyglar , & snodd med i bilden.  Fyfan, hur kunde vi !? Det var ett bra tag sedan allt det där försvann, ca 6månader sedan. Som tur var förstod vi tidigt att det kanske inte var det bästa sättet att utbilda en häst på. Snodden använde vi max 2gånger, hjälptyglar några gånger. Det var inga längre perioder , men det är ändå en grej man får dras med ... & det känns underbart att det är borta!
 
Jag älskar dig , min underbara häst! ♥♥♥

Kommentarer
Postat av: jossan

Men det är ju hur bra som helst när man vågar erkänna att man gjort fel, och inser att det inte var rätt. DET är det inte många som vågar göra :)

2012-07-12 @ 12:21:37
URL: http://minfux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu