Ridning på en stor volt i Paddocken

På schemat idag stod det att jag skulle rida i paddocken på en volt. Jag började med att skitta upp till paddocken, därefter började jag skritta på en stor volt i båda varven. Jag hade korta tyglar under hela ridpasset
Vilket jag är väldigt dålig på att ha annars ) , samtidigt som jag hade skänklarna ann, jag hade dock inte skänklarna ann då jag travade. När jag kände att jag hade kontroll i skritten, började jag trava lugnt & fint. Det blev mycket trav, men även skitt innan jag började trava , så jag kände att jag hade kontroll på honom i skritten. Man kan säga att han har fått trava av sig ordentligt idag , det är även toppen för att få upp hans kondition. Det var så jag red idag , skritta några varv, trava några varv , bytte varv , skitta, trava, bytte varv, & halt några gånger emellan åt. Han travade så jäkla lugnt & fint på volten i båda varven, synd att jag varken har filmer eller bilder. Jag ser att det börjar saknas bilder till inläggen, men jag lovar att försöka bättra mig. Jag red iallafall genom skogen på vägen hem, för lite variation. Det gick super bra idag , & jag är skit nöjd! Juste, jag red även Palle utan nosgrimma, både idag & igår, det har fungerat kanon, jag tvivlade på att det inte skulle fungera så bra, men där ser man. Nu ska jag forsätta njuta av att det gick så bra idag, jag lär vara uppe halva natten då jag har legat & sovit halva dagen idag, hehe :) Godnatt / Linda G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu