Ridning med Linda

Jag red ju som sagt med Linda och Busan idag på morgonen. Det var super mysigt! Vi red lite i skogen, det va massa nysnö på träden och backen, mysigt! Jag tränade på samma sak som jag gjorde sist då jag red med Linda.  Ställde honom, sedan måste jag forsätta träna mycket på att slappna av i hela kroppen och vara mjuk i handen. Jag sitter typ som en staty på hästen, haha! Inte bra! Stackars Palle som få ha min hand i tygeln! Jag vet inte varför jag blir så där hård och stum. Men det är en sak som jag måste tänka på varje gång jag rider. Vi tränade även på att Palle ska stanna då jag säger till honom, och han ska stå still där tills jag säger att han ska gå. Han har inte riktigt de tålamodet att stå still, utan han vill bara gå sin väg. Men efter ett tag så lyssnade han på mig ganska bra. Då han inte alls lyssnade på mig gick jag runt i cirklar tills han lyssnade på mig. Det funkar! Sedan tränade jag också på att han ska trava i samma takt som Busan, och hon travar sakta , hehe. Palle ska inte få braka iväg som han gör ibland. Han sticker aldrig, men han travar fort. Att trava sakta tyckte han va riktigt jobbigt! Palle var duktigt idag, han gjorde inget motstånd eller någonting. Vi var säkert ute och red 1 och 1/2 timme. Han va alldeles blöt och svettig då han kom in, hehe :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Mysigt :D

2011-11-28 @ 01:23:57
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu