Ridning i skog och mark

Idag red jag med Gussie. Hon kom och hämtade upp mig efter skolan idag vid halv 2 tiden. Sedan for vi till stallet och fixade lite ,hämtade in hästarna från hagen och gjorde iordning dom. Det var himla skönt att få komma ut och rida medan det var ljust ute för en gångs skull! Eftersom att vi inte har några gatulampor på vägen så blir det kolsvart redan vid 3 tiden.

Idag blev det mycket ridning ute i skogen. Det behöver Palle, han har ganska dålig koll på sina tassar. Han snubblar och har sig. Han måste lära sej någongång att lyfta på tassarna, så det är bara att träna på! Vi brukar även träna mycket på att han ska trava över bommar i Paddocken. Det funkar super bra! Det är lite värre i skogen, hehe. Men han har blivit mycke bättre på att lyfta på tassarna sedan vi köpte honom! Ridturen gick iallafall bra, vi var ute och red ca 1timme. Det blev bara skritt idag, och inge trav. Han va lungt och fin! Han brukar bli lite piggare då man rider med andra hästar, men inte idag, skönt! Jag rider hellre en häst som är överdrivet lugn än en häst som är super pigg! :)


Kommentarer
Postat av: Carro

Hihi, själv föredrar jag lite piggare hästar :D

2011-11-23 @ 22:11:55
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu