Presentation

Jag: Jag heter Linda Gissberg, 15 år. Är bosatt i Sundsvall. Jag har ridit i snart 7 år. För som alla vet har ju hästfolk miljoner olika åsikter. Då är det bra att ha lite egen koll. Mitt hästliv började på ridskola och sedan på lite olika medryttarhästar, och efter snart  7år fick jag och min syster en egen häst tillsammans. Men vi såg till att ha kunnigt folk omkring oss och ta reda på allt vi kunde och behövde veta. Hästen vi köpte för nu 3
månader sedan , heter Madic by mistake , men kallas för Palle :)


Hästen: 
Palle 10 år. Han är av rasen varmblodstravare. Vi köpte honom som sagt för 3 månader sedan, helt grön. Han gått på travet nästan hela tiden , framtills nu. Aldrig galopperad på, eller minsta dressyrriden. Omskolningen hjälper Emma oss med ungefär varannan vecka. Hon är en riktigt bra tränare! Utan henne tror jag inte att vi kommer att lyckas omskola honom. Varken jag eller Victoria (Syrran) är vana vid att utbilda hästar.

Mitt val av bloggnamn brownstar har en baktanke oxå, han har nämligen en stjärna På Pannan och han är brun i färgen. Palle är väldig snäll, han har aldrig gjort något dumt , varken mot mig eller Victoria än. Men vi får väl se när vi börjar träna och så på riktigt. Vi har ju som sagt bara haft honom i 3 månader. Han har väl inte hunnit visat alla sina personliga sidor än. Han kan vara riktigt jobbig och pigg ibland. Men det kan väl dom flest hästarna vara. Men eftersom att han har gått på travet så är han ganska svår att hantera när han är pigg.




Kommentarer
Postat av: Carro

Det ska bli roligt att följa er! :D

2011-11-15 @ 15:46:47
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu