Klättring uppför sidsjöbacken

Idag stod det som sagt klättring på schemat med Linda och Busan. Det va lite tveksamt ifall jag skulle rida idag eller inte eftersom att jag har varit sjuk hela veckan. Men äh, jag kan ju inte sitta inne hela dagen. Så jag åkte till stallet runt 13.00. Mockade och fixade till han.

Sedan när jag skulle ta in honom från hagen ska han naturligtvis hålla på som han brukar göra ibland. Han fryser lixom till is och inte vill gå någonstarns. Jag fick ett jätte bra tips utav Josefine igår som funkade! Tillslut efter ca 10min fick så jag in honom. Borstade och fixade han. Han har fått världens fetaste vinterpäls, haha.

Det gick så där att rida honom idag. Han va lite Pigg, vilket han brukar bli ibland när man rider med andra hästar. Vi måste verkligen träna på "vem som bestämmer" och ledarskap. Så de tränade jag lite på. Och jag tränade även På att Palle ska kunna vrida in huvudet utan att gå till sidan. Förstår ni vad jag menar ? Jag ska lixom kunna vrida in hans huvudet mot mitt ben utan att han ska flytta sig till sidan, han ska bara gå framåt. Jag använde gramantygeln för att hjälpa honom lite på traven. Han försökte komma utan några gånger där, men icke sa nicke! Han tycker att det är SÅ jobbigt! Linda som rider Busan är en super duktig ryttare! Hon gav mej massa tips som jag kan träna på, jag kan skriva ett inlägg om tipsen om ni vill de ? Tyvärr så har jag inga bilder från idag. Men imorgon ska ni få en STOR bildbomb och en film, jag ska ju träna för Emma , och Carro ska fota och filma en massa. Längtar som bara den! Det ska bli skit roligt! :D


Kommentarer
Postat av: Carro

Det ska bli kul :D

2011-11-19 @ 22:25:40
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu